1. Вигляд Портфоліо. Зразки учнівських робіт
Портфоліо може мати вигляд великого конверту або папки і зберігатись у класі. Кожний учень регулярно поповнює колекції своїх робіт, наприклад, раз у місяць. На кожному зразку роботи повинна бути зазначена дата, що дозволить побачити прогрес учня в часі. Вчитель може заохочувати учня долучати до свого портфоліо саме такі зразки робіт, які свідчитимуть про якісну зміну у його навчальних досягненнях. Колекцію робіт можна поповнювати будь-якою закінченою на уроці іноземної мови роботою або спеціально підготовленим варіантом. Найпростіший шлях для початку — письмова робота.
2. Систематизація роботи з Портфоліо згідно мети, яку ставить вчитель
Для кращої систематизації, що спростить аналіз змісту Портфоліо, слід скласти графік проведення робіт, що послугують надалі зразками. Така робота повинна виконуватися відповідно до календарного плану.
Якщо вчитель використовує портфоліо, щоб поінформувати батьків та адміністрацію про навчальну діяльність учнів, тоді завдання для демонстраційних зразків слід розписати для кожного періоду заздалегідь. Наприклад, якщо вчитель збирається оцінити учнівські фонетично-інтонаційні навички, в плані він може передбачити таке завдання, як аудіозапис для шкільного радіо. Для цього учням можна запропонувати усно переказати прочитане оповідання або озвучити шкільні новини, під час чого будуть записані демонстраційні зразки для учнівських портфоліо.
3. Система оцінювання роботи учнями
Важливо ознайомити учнів із системою оцінювання своїх мовленнєвих умінь або надати шкалу оцінювання для завдань. Зорієнтувати учня на виконання того чи іншого виду завдання можна також за допомогою роботи-зразка. Позитивну роль у виробленні своїх навчальних стратегій відіграють учнівські тести на основі самооцінювання. Вони також можуть долучатися до Портфоліо.
|